Pengikut

13 Oktober, 2015

Throwback : Alynn's Kitchen Garden

Terjumpa post blog yg lama tahun 2012..
seperti yg alynn pernah bgtau minat nak bercucuk tanam ni sejak dulu lagi..
tp disebabkan kami ni blk ke rumah weekend shj lama2 tanaman pun merajuk..
kurang kasih syg dan akhirnyer kiokkk wasalam..skrg ni bercita2 nak ada pokok daun kunyit yg lebor2 dedaunnyer rupenyer alynn pernah ada pokok daun kunyit yg boleh tahan ler lebor gak dedaunnyer..kalau nk di comparekan dgn daun kunyit yg ada kat rumah mk skrg ni lahai..
tapi tak per semua ni membuatkan semangat semakin berkobar2 haha..

alynn share tanaman alynn dolu2..full entry click sini
antaranya pokok anggur, limau purut, pisang, daun kunyit, bendi, keladi dan pegaga jepun.

boleh nmpk keadaan tanah yg agak kering kena selalu siram kalau tak fhm2 sendiri lar..
skrg alynn n husband usahkan semula kitchen garden..semoga dipermudahkan..amin..


#adadiantarapokokdalampicniygmasihsetiaberbakti
#walaukamisepertimelupakannya
#semogaterushidupsuburdgnkasihsygkamiskrg

2 ulasan:

Nafira usof berkata...

kemain segar pokok kunyit tu.
sonok kalo tengok tanaman kita sihat2 camtu kan.
kadang2 tanaman nih nak kena belai2 jugak kan.
kena sembang2.. baru sihat.

nadiakeeza berkata...

nad punye pokok kunyit kecikkkk je.. tu pun kak yati bagi.. da sebulan gitu je.. hahaha... serai je yang elok membeso..
harap2 esok larat nak bersihkan semak blkg rumah.. bole tambah2 tanam menda lain.. hiksss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...