Pengikut

22 November, 2010

Alynn ber BTN....??? 11-15 Nov 10

Sejak balik dr Kursus BTN kat Maran Pahang..
Semangat kenegaraan semangat cintakan negara..
semakin membuak2 dlm jiwa..
Cewaaahhh..

Tapi serious, Aku yg kureng minat sejarah..
Tetibe rasa betapa pentingnyer kita utk
mengetahui asal usul serta sejarah negara..
Coz dr situ semangat cinta dn sayangkan negara
secara automatik akan tersemat di sanubari..
So, saranan kerajaan utk memperkenalkan
subjek sejarah kpd sekolah rendah...
WAJIB lulus subjek sejarah dlm SPM
KREDIT subjek sejarah bg kemasukkan ke IPTA
AKU MENYOKONG PENUH SARANAN INI!!!
(bley ar ckp coz aku dah melalui semua zaman nie..ahaks..)

Act, tanpa sejarah kita xkan tau asal usul
kita..family..sedara mara..NEGARA..
Kalau semua nie kite xtau mcmaner nk C.I.N.T.A!!!

Pic kenangan wif my hero..
Mama rindu kamu so much..
xsempat masuk umah snap pic duluu..
hihi..ntah biler lagi lar nak merasa pkai uniform skolah..
Wahh..anak mama pkai bj askar bg support kt mama yerr..

6 ulasan:

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

sonot mmg sonot kan kursus2 camni
tapi nak tinggal anak tula tak menahan
rindu

pstt tak cam mak org pon..leh lagi dipangil student..sure ramai tertipu if alyn cakap skolah lagi..wehheheh

wahida berkata...

kalau gi BTN mmg semangat cintakan negara tu lebih membuak2 lg...siyes ni...

aLyNnZ berkata...

rose:btul tu rose..rindu pd anak..setiap hr mengharapkan ms cepat berlalu..

ada kwn alin tu still bujang lagi..dia ckp dia xder saper yg tunggu kt umah lau kursus BTN ni dilanjutkan lagi pun xper..

haha..lawak ar rose nie..anyway thanks..

aLyNnZ berkata...

wahida: btul tu wahida semangat kenegaraan menebal..sepatut nyer selit kan sedikit ceramah pd budak lepasan spm ms g plkn utk sesi sejarah Malaysia..

Nadiah Sidek berkata...

dah mcm budak sekolah pulak bakai baju kurung putih..hihi..

aLyNnZ berkata...

nadiah : ha'ah nadiah dah cam budak skolah yg terlebey umur..haha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...