Pengikut

08 Disember, 2014

Pokok Cili Diserang Semut

As salam,
ingat lagi tak alynn pernah share hasil pasal pokok cili hasil tangkapan sms 
promosi hiasan dalaman dan seni taman tempoh hari..

alhamdulillah dah sekali tuai..skrg ni bnyk bunga2 cili yg br nk tumbuh tp yg sedihnyer pokok cili ni diserang semut..tiap kali alin tanam pokok cili mesti ada ada semut merah kemudian daun nyer akan jd kehitaman..alynn pun tak fhm knp jadi mcm ni..

kyt ckp kena cari ubat menghalau semut..so nanti kena pi cari hopefully ada lar kann..


see daun pokok cili padi yg tak sihat berwarna kehitaman..

3 ulasan:

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed berkata...

musim semut ke skang ehh..kat umah ni tibe2 selambak semut datang..risau sbb baby dh start merangkak karang takut tersmpai ke semut plak.wuwu

Nafira usof berkata...

itu lah cabarannye kan. kadang2 naik geram jugak. hehehe.
tapi sonok bila dpt hasil tuaiannye.
cuba tanya kat tempat jual pokok2 ade tak racun or pape utk halau semut tuh.

maszmadi muhamad berkata...

kat umah pon byk je semut, tp semut itam... sian kat pokok kan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...