Pengikut

08 Januari, 2015

Patah tumbuh hilang berganti..

sedih sbb pokok cili yg ntah kebrpnkali alynn try tanam tak menjadik jugak kali nie..pokok cili yg alynn beli ms promosi hiasan dalaman dan seni taman akhir thn lepas yg pernah alynn up story diserang semut akhirnyer mati kering..dah sembur dgn racun serangga pun tak berjaya diselamatkan..

nasib lar ada pengganti..benih yg hubby semai menjadi tp sampai ke harinni tak der kesempatan lagik nk alih kan pd pasu besar..kena beli tanah jugak sbbstok tanah yg ada dah habis..hopefully menjadi lar anak2 pokok cili nie..

gemukkan?? daunnyer lebar2..tp perasan tak diblkg tu ada pokok kecik cili kecik cenonet semai hari yg sama..tp pasu yg berlainan..pokok cili beso tanam dlm pasu beso yg hubby selalu campak makanan berlebihan dlm pasu tu utk dijadikan sebagai baja..pokok cilik kecik tu dlm pot kecik2 so ruang dan tanah terhad cenonit ler jadik nyerr..haha..


4 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

saya xbleh tanam2 pokok ni..
apa ke 'term' org panggil tu.. tgn panas?
kalu husband ok sket la.. ada gak la yg hidup.. hehe

Nafira usof berkata...

Zura pon teringin nak tanam cili. tapi x tanam lagi. harap2 menjadik lah nanti.. hehehehe

myfara FLK berkata...

kite senasiblah kak..tanam berape kali pokok cili mesti mati je..sedih tau..

QasehnyaRania berkata...

saya pon sama gak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...