Pengikut

10 September, 2012

khas utkmu ~~Kerepek Lidah Buaya~~




~~Assalammualaikum~~


Salam kembali dr alynn..act alynn baru jew balik dr Penang smlm..

Pd yg sudi menerjah blog alynn yg xseberapa ni maybe tau akan pemergian dan tujuan alynn ke Penang..4hr 3mlm di Penang mmg menyeronokkan..ye larr coti2 wif family mmg seronok lar kan..cer kena outstation..sob..sob..dari penang kami sempat singgah ke Perlis (Padang Besar)..lagik arr sonok kan..bersebelahan sempadan brg murah2 belaka..memandangkan gaji lmbat lagi..so terpaksa ler pejamkan mata pd benda2 kehendak..haha sedey taw..next time alynn share story k..


So, hr nie alin EL perut meragam daa..so dikesempatan yg ada alynn buat kerepek Lidah Buaya @ Tiram...kerepek ni feberat danish..alynn tau danish suker pun ms beraya rumah nenek sedara ada kuih ni..danish asyik sgt dpt mkn kerepek lidah buaya tu..tp danish suker yg kecik2 yg besar dia xnak plak...pastu maklong alynn cakap senang sgt nak buatnyer..so, jom buat!!

Tak payah letak resepi ler kan..sbb citer bab resepi ni bnyk sgt terhutang..huhu..bahan2 hanya kulit popia, gula halus dan putih telur tu jew...

Kulit popia yg siap digulung dan digunting serong...


Kerepek lidah buaya yg telah digoreng...



Kerepek lidah buaya yg telah digaul sebati bersama gula
 (tapis dulu gegula yg bnyk tu yer...)


Alynn buat hanya sebungkus kulit popia jew..alahai bile dah siap hasilnyer sket jew yg dpt..abis dek danish sorang jew ler gamaknyer..haha..

Published with Blogger-droid v2.0.4

3 ulasan:

maszmadi berkata...

wah sangat senang buat itu kuih, tapi kalu 'M' tu ada dalam diri, hampeh lorrr haha

bestnyer dapat bercuti kan, rehatkan minda luaskan mata..

aLyNnZ berkata...

haah senang sgt kak..sib baik maklong bg tau lau tak mmg alynn ler muke2 org yg beli kerepek nie..haha..

Nor Iman Hashim berkata...

sedapnyer alynn...senang ke nak wat nyer nanti leh ar ajorkan ek...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...