Pengikut

23 Julai, 2012

Juadah Berbuka Puasa 1 Ramadhan

Salam 3 Ramadhan..
Seperti biasa n3 yg di update terlewat sehari dua..semingu sebulan..2 bln ke 3 bln..
Hr nie dah 3 Ramadhan caye lar jap jew ms akan berlalu..sedar2 eh..eh dah semingu kite berpuasa..
sehari 2 bermulanyer bulan Ramadhan cuaca kat Seremban sgt panas..(dugaan bulan Ramadhan kan...)
So setiap kali Ramadhan org pempuan lar yg plg excited memikirkan apa menu utk berbuka puasa nanti..so mule ler bukak semula buku masakan yg elok tersimpan rapi dlm almari..semuanyer semata2 utk menyediakan juadah istimewa utk insan2 tersayang..

So, utk juadah berbuka puasa pd 1 Ramadhan yg lalu alynn xpyh pun nak selak buku masakan..hihi..sbb simple mimple jew cuma xpernah buat sendiri asyik ler merasa masakan org lain..plg alynn xboleh lupakan keenakan masakan ni ms menghadiri kenduri kawen bf hubby kat Johor..Act menu ni saling xtumpah dengan masakan org Singapore cuma bezanya Johor xder santan..

Menu nyer adalah....
SAMBAL GORENG JAWA

Pic by h/phone sgt mendukacitakan sory...

p/s: pasni ni boleh buat lagi..campur dgn paru kew..then lebihkan cili padi lg umpphhhh...

5 ulasan:

myfara FLK berkata...

ape2 barangnye,yg nampak cili padi,tempe lain tak tau..

aLyNnZ berkata...

hihi..sambal goreng jawa ni serba serbi gelap..xper ada masa nanti akak share resepi k..

Nor Iman Hashim berkata...

wah nampak sedap sambal jawa nie...

maszmadi berkata...

pergh!!! windu sambal goreng nieh..... terbau2 plak kat sini...

QasehnyaRania berkata...

fuhh sambal jawa..lama tak buat.sebab modal banyak sgt ..hehe
letak perut pon ok juga:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...