Pengikut

08 November, 2013

Mengidam Ke Cameron Highlands ??

As Salam,

Teringin nak petik nak makan stoberi,
Teringin nak makan keledek madu,
Teringin nak Jagung Madu..
Teringin nak menghirup udara sejuk..
angin sepoi2 bahasa..dan mlm nyer gigilll oooo..

Kemana lagik kalo tak ke Cameron Highlands..
Dlm negara jerk..luar negara tak tau ler biler leh sampai..
In sha allah kalo ada rezeki nak gak cuti2 obersea..hihi..
unplanned betul2 unplanned..dgn cuti sekolah n kebetulan umat islam nak menyambut Raya haji hr Selasa..kami sempat lagi naik CH hari sabtu pagi..nama pun mengidamkan..
sib baik hubby nak melayan gediks alynn nihh..sabo je lerr..
asal dpt apa yg diingini dah lega dahh..so kami tido semalam jew di CH..
tp  biler tgk ringlet dah cam stunami rasa seram plak kan nak naik CH lagi..
Alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan..

Kali ni kami naik CH melalui jln Simpang pulai..
org kata jauhsket tp bg alynn yg first lalu s.pulai ms yg diambil lebih kurang sama jer..
dan kalo diambil kire jalan dr s.pulai amat baik, jalan besar, kiri kanan bukan guang..
berbanding naik dr tapah..walaupun ada bhgn2 yg telah dibaiki tp struktur nyer masih membahayakan..serammmm..lepas ni kalo ada rezeki nek CH mmg alynn pilih dr S.Pulai..

Kami pilih penginapan g Desa Authurium..
Iman yg rekemen..pd kami yg dtg hanya berempat sengah (Danish)
mmg rasa cam sedikit tak berbaloi sbb homestay tu 3 bilik kami hanya menggunakan 2 bilik shj..
so, pd yg dtg dgn keluarga yg besar mmg berbaloi2..harga homestay pun hanya rm270 (peak season)

oleh krn nek dr s.pulai, kami singgah Lavender Farm..
hahaa..first time walaupun dah berkali nek CH..
Teruja nengok pokok bunga yg berwarna warni..
kena bayar tiket tp alynn tak ingat rm5 kot satu kepala..


kt blkg tuu kite boleh petik stoberi jugak..kami tak petik lagi 
so utk nak merasa jugak beli jerk yg dah siap petik..

see my hero..kite soh mkn lain keje nyerr...

Bergambar kenangan di entrance Lavendar Farm..

nota jarijemariku : perot dah start berkeroncong..jom isi perot dulu then chek in homestay..
solat segala..next lokasi kami adalah..Strawberry Farm!!!!

3 ulasan:

Nafira usof berkata...

rindu jugak sama CH..
rindu dgn suhu sejuk kat sana~

cik nadiakeeza berkata...

guang tu adik bradik gaung ke kak alynn? larikkk... hihi

Lily@MamaZaraZareef berkata...

teringat time peknen anak first dulu mengidam nak petik n makan stroberi kat ch jugak..dua malam tdo sane makan stroberi smpai sakit2 gigi..kekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...